perjantai 27. maaliskuuta 2009

Käsittelykoe + inssi läpi

Käsittelykokeen ajankohdastahan mainitsin jo aiemmin ja se järjestettiin kuten pitikin. Käsittelykokeeseen kuului 90asteen kulmaperuutus ja vaunun kytkentä ja lisäksi joko ns. talliperuutus tai taskuperuutus ilman vaunua. Arpaonni suosi minun kohdallani taskuperuutusta, joka on ylihelppoon talliperuutukseen verrattuna monelle se pahempi vaihtoehto. Ei se kuitenkaan hankala ollut ja kuorma-auto sujahti taskuun 20cm päähän katukivetyksestä yhdellä nykäisyllä, ei tarvinnut edes korjata mihinkään suuntaan. Tämän jälkeen sai suorittaa kulmaperuutuksen ja suoritusaikaa oli 15min. Kiirehtimällä ei hyväksyttyä suoritusta saisi, joten otin aivan rauhalliseen tahtiin ja 10min jälkeen yhdistelmä oli peruutettu kulman taakse, vaunu irrotettu, auto siirretty ja lopulta peruutettu taas kulman taakse ja kytketty vaunuun. Hyväksytty suoritus siis.

Tänään olinkin sitten varautunut täysin laiskottelupäivään, sillä oma ajo-opettaja oli lomalla. Toinen opettaja sai kuitenkin heti aamuksi minulle ajotunnin, joka sitten peruuntuikin viimetingassa ja vaihtui 3h päästä ajettavaan insinööriajoon. Minulla puuttui kuitenkin vielä 3 ajokertaa, jotka ehdin ajamaan toisen opettajan kanssa. Ajelimme hieman Kouvolan keskustassa, jonka jälkeen kävimme Utin ABC:llä kahvilla ja sitten palasimme autokoululle.

Insinööriajoa saatiinkin siis minun kohdallani hieman aikaistettua (muutamalla viikolla). Ajokokeessa hieman tietysti jännitti, mutta inssistäkin selvittiin naarmuitta rauhallisella ajotyylillä. Läpi meni kerrasta sekin ja huhujen mukaan palkinnoksi on luvassa kolme kuntoisuuslomaa niille, jotka pääsevät kaikki kolme tutkinnon osa-aluetta kerralla läpi. Toivotaan, että huhut pitävät paikkansa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti